Narzędzia SEO

Home – Narzędzia SEO

Czym są i do czego dokładnie służą NARZEDZIA SEO?

Są to programy dzięki którym możesz dokładnie prześwietlić swoją stronę lub konkurencji. Podpowiedzą co poprawić aby algorytmy patrzyły na nas przychylniej. Dostarczą danych niezbędnych do stworzenia efektywnej kampanii SEO.

WYSZUKIWANIE I ANALIZA SŁÓW KLUCZOWYCH

Wyszukiwanie i analiza słów kluczowych – to proces znajdowania i analizowania fraz, wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarkę. Dane te posłużą do optymalizacji contentu na stronie. Dostarczone informację pomogą nam również odkryć aktualne trendy oraz ich trudność osiągnięcia topowych pozycji w rankingu.

Narzędzia SEO

Popularne programy do analizy słów kluczowych:

KWFINDER

Jest to narzędzie do badania słów kluczowych stworzone przez Mangools. Posiada ono wiele funkcji z których najważniejsze to:

  • Wyszukiwanie tak zwanych “long tailów”
  • Wyszukiwanie słów kluczowych według domeny – funkcja przydatna przy analizie konkurencji
  • Określa ilość wyszukiwań miesięcznych danej frazy – pokazuje aktualne trendy.
  • Określa szacunkowe CPC danej frazy
  • KWFinder posiada w bazie ponad 2.5 miliarda słów kluczowych a miesięczny abonament to koszt około 30$

 

KEYWORD REVEALER

Kolejne narzędzie do badania słów kluczowych. Pozwala przyporządkować danej branży optymalne słowa kluczowe. Każda wpisana fraza może być dzięki niemu oceniona między innymi pod kątem trudności ilości wyszukiwań czy pozycji w “SERP”. Ciekawą opcją programu jest tworzenie nowych słów kluczowych z długim ogonem dotyczącej danej branży. W zależności od pakietu cena waha się między 9,97$ a 47,97$ na miesiąc.

KEYWORD TOOL

Jest to narzędzie do analizy słów kluczowych bazujące na danych z wyszukiwarek. Program pozwala na szybkie stworzenie dużej listy fraz long tail dla danego słowa i kopiowanie ich w dowolne miejsce.

Analiza SEO i konkurencji

Ponieważ 70% ruchu z wyszukiwarek trafia do stron znajdujących się na 5 pierwszych miejscach, bardzo ważne jest aby nasza witryna nie była niżej. Jeśli chcesz się znaleźć w tym gronie musisz robić to wszystko co Twoja konkurencja tylko – LEPIEJ.

Dzięki takim narzędziom jak Ahrefs, Semrush czy Majestic, zaczniesz traktować konkurencyjne witryny jako skarbnice wiedzy. Pierwszym pytaniem na jakie musisz sobie odpowiedzieć jest to kto jest Twoją prawdziwą konkurencją (nie zawsze są to Twoi konkurenci biznesowi), na jakie słowa kluczowe się pozycjonują i z jakich mają największy ruch.

Analizę konkurencji przede wszystkim powinniśmy przeprowadzić gdy:
Poprawna analiza konkurencji obejmuje ich:
Features

Synonimizatory tekstów

Teksty synonimizowane to tańszy odpowiednik tekstów zapleczowych i są wykorzystywane najczęściej w procesie pozycjonowania. Najważniejszy ich cechą jest niska cena i unikalność.

Przy użyciu takich programów jak Synoglota czy WordAi możemy wygenerować bardzo wiele unikalnych treści. Programy te są bardzo łatwe w obsłudze, wystarczy stworzyć tekst bazowy, dopisać do wybranych słów odpowiednie synonimy pamiętając o umieszczeniu ich w specjalnych nawiasach – {I}. Wyżej wymienione narzędzi pozwolą na wygenerowanie dużej ilości unikalnych artykułów.

Materiały multimedialne

Artykuły blogowe jakie publikujemy na swoich stronach są jednym z podstawowych źródeł ruchu ich celem jest także przedstawienia nas w oczach użytkownika jako ekspertów w danej dziedzinie. Dbając o każdy szczegół, nie możemy zapomnieć o grafikach, które ubogacą tekst a dodatkowo mogą stanowić osobną drogę pozyskiwania ruchu. Ciekawe infografiki stworzone dzięki takim narzędziom jak CanvaAdobe Stock czy Envanto Elements szybko podbiją topowe pozycje w wyszukiwarce Google grafika. Ważne aby dodając obraz podpisać go odpowiednim słowem kluczowym.

Oprócz wyszukiwarek, ciekawe obrazy podbijają media społecznościowe gdzie nieraz stają się tak zwanym wiralem uzyskującym milionowe wyświetlenia.

LinkBrain

Wygasłe domeny

Expired Domains to domeny, które zostały zarejestrowane przez osoby fizyczne lub firmy ale nie zostały odnowione po zakończeniu umowy. Zazwyczaj powodem porzucenia strony było niepowodzenie projektu internetowego. Wygasłe domeny są szczególne istotne pod kątem SEO ze względu na ich istniejący profil linków zwrotnych czy słowo kluczowe w nazwie.
Wygasłe domeny możemy kupić na:

Kupujmy jednak ostrożnie analizując każdą przy pomocy narzędzi o których pisaliśmy wcześniej.

Wtyczki WORDPRESS

Jedną z cech jaką algorytmy wyszukiwarek badają, analizując strony jest ich szybkość. Oprócz wybrania dobrego hostingu istotnym krokiem jest optymalizacja. Można jej dokonać używając odpowiednich wtyczek WordPress min.:
W3 TOTAL CACHE

Jest jedną z najpopularniejszych wtyczek pozwalających na zwiększenie szybkości strony pod każdym względem. Dzięki wbudowanemu kreatorowi instalacji wtyczki, nawet początkujący będzie mógł odpowiednią ją skonfigurować.

WEBP CONVERTER
Pozwalający na zmniejszenie wagi obrazów, przekonwertowanie formatu na nowoczesny WebP – bez utraty jakości co przekłada się na przyspieszenie ładowania strony.
ELEMENTOR + ELEMENTOR PRO

Narzędzie do sprawnego projektowania witryny, jest to najlepszy wizualny builder, także pod kątem optymalizacji.

WP SMUSH

Pozwala zmniejszać i zoptymalizować zdjęcia na stronie.

Podsumowanie

Pozycjonowanie stron to bardzo skomplikowany proces i nie można sobie pozwolić na wybranie drogi na skróty. Aby osiągnąć zadowalające efekty trzeba przyłożyć się do każdego aspektu, który będzie oceniany przez algorytmy wyszukiwarek. Na szczęście rozbudowane narzędzia SEO o których pisaliśmy wcześniej znacznie pozwalają ułatwić ten proces, dostarczający danych umożliwiających stworzenie strategii SEO przynoszącej zadowalające efekty.

Scroll to Top