W jaki sposób wypozycjonować lokalnie swoją stronę internetową

Pozycjonowanie lokalne strony ma na celu zwiększenie jej widoczności w konkretnym regionie czy mieście. Możliwość przeprowadzenia działań SEO w ograniczonym obszarze automatycznie zmniejsza koszty promowania strony w sieci. Potencjalnym klientom zaś umożliwia szybkie i proste odnalezienie oczekiwanej usługi lub firmy.

Działania onsite oraz offsite

Pozycjonowanie lokalne składa się z szeregu skomplikowanych działań, na które składają się – onsite oraz offsite. Mają one na celu podniesienie pozycji strony w wyszukiwarce na określony zestaw słów kluczowych. Ma to ograniczać się tylko do jednego regionu – miasta albo dzielnicy. By móc przystąpić do działania, trzeba przede wszystkim dobrze zoptymalizować stronę pod kątem onsite i offsite. Należy więc zbudować na stronie dane strukturalne związane z konkretną lokalizacją. Do tego tytuł witryny musi być zbliżony do tego z Google Moja Firma. W stopce powinno się zastosować linkowanie wewnętrzne na konkretne frazy kluczowe z nazwą miejscowości. Dużym wsparciem dla tych działań będzie także regularne prowadzenie bloga. Na blogu tym powinny pojawiać się wartościowe treści, zawierające frazę z dopiskiem nazwy miejscowości, w której działa firma. Jeśli chodzi o offsite, należy skupić się na pozyskiwaniu wartościowych linków prowadzących do wizytówki w Google Moja Firma. Tu ważne jest również prowadzenie działań w mediach społecznościowych. Do tego nie wolno zapominać o NAP.

Wpływ geolokalizacji na wyniki wyszukiwania

Geolokalizacja powoduje, że wyniki wyświetlane na konkretnych urządzeniach są ukierunkowane na lokalizację użytkownika. Szukając salonu fryzjerskiego, wystarczy wpisać do wyszukiwarki internetowej słowa salon fryzjerski, aby po chwili wyświetliła się lista salonów działających w konkretnym mieście, w mieście danego internauty. I nie trzeba nawet podawać nazwy tej miejscowości. Dzieje się tak, gdy użytkownik jest zalogowany na swoim koncie Google.

Dla kogo pozycjonowanie lokalne będzie dobrym wyborem?

Lokalne pozycjonowanie przyniesie korzyści tylko niektórym branżom. Działania te poleca się przede wszystkim firmom, których działalność jest ściśle powiązana z następującymi hasłami – hydraulik, murarz, remont oraz elektryk. To też dobry sposób na promocję dla serwisów komputerowych, adwokatów, dentystów, wulkanizatorów i mechaników. Pozycjonowanie lokalne to niewątpliwie dobre rozwiązanie dla restauracji, pizzerii, kawiarni i firm działających w cateringu. Na pozycjonowanie lokalne decydują się również firmy typu gabinety kosmetyczne, salony fryzjerskie czy gabinety mezoterapii. To dla tych firm właśnie poleca się tę skuteczną metodę promocji.

Jak zoptymalizować stronę dla pozycjonowania lokalnego?

Przed przystąpieniem do pozycjonowania lokalnego, strona powinna być w odpowiedni sposób zoptymalizowana. Ważne jest, aby usunąć powielenia wewnętrzne, a także zadbać o poprawną strukturę witryny. Poza tym na stronie musi znajdować się unikalna treść. Równie istotne jest wdrożenie przyjaznych odnośników oraz poprawnej nawigacji wewnętrznej.

Lokalne frazy kluczowe

Przed przystąpieniem do pozycjonowania, trzeba wybrać konkretne frazy kluczowe. W tym celu dobrze jest prześledzić uważnie frazy, po jakich internauci docierają do konkretnej strony – strony, która ma być pozycjonowana. Trzeba sprawdzić, czy w tych frazach znajduje się nazwa miejscowości, czy może jej nie ma. Do pozycjonowania lokalnego są potrzebne dedykowane strony docelowe, do których będzie kierowany internauta po wpisaniu konkretnych słów kluczowych. Podstrona ta musi być ściśle związana z oczekiwaniami internauty i odpowiadać jego potrzebom, zapytaniom.

Google Moja Firma – usługa, którą trzeba mieć

By móc pozycjonować lokalnie, trzeba utworzyć wizytówkę w usłudze Google Moja Firma. Dzięki temu strona będzie wyświetlała się w standardowych wynikach wyszukiwania, a także w mapach Google. Poza tym dzięki temu Google będzie miało pewność, że firma faktycznie istnieje i działa pod podanym adresem.

Jak widać, proces pozycjonowania, nawet lokalnego, jest dość złożony i skomplikowany. W związku z tym, chociaż samodzielne pozycjonowanie teoretycznie jest możliwe, lepiej, aby zajął się nim ktoś z większą wiedzą i doświadczeniem. Warto więc rozejrzeć się za agencją pozycjonowania i to jej powierzyć to zadanie.

Scroll to Top